„A gyerek a drágakő” à Interjú
Hogyan változtatta a meg a Blood Diamond (Véres Gyémánt) DiCapriot?
„Mr. DiCaprio, a Blood Diamond (Véres Gyémánt) forgatásán megragadta az úgynevezett háborús gyémántok ügye?
Nem akarok úgy tenni, mintha szakértő lennék ezen a területen. Ennek ellenére természetesen sokat foglalkoztam ezzel a témával. Láttam például a Cry Freetown című dokumentumfilmet, ami igazán megrendítő képeket mutatott a Sierra Leone-i polgárháborúról. Ezek alapján állíthatom, hogy a filmünk kicsit sem túloz. Bemutatjuk a valós afrikai állapotok egy szeletét. A nyugati üzletemberek a háborús övezetekben nem a kivételeket képezik, hanem a szabályokat, mindegy, hogy aranyról, gumiról vagy gyémántokról van szó.
Megváltoztatta a film?
Hogyne változtatott volna. A filmet főként Mozambikban forgattuk, ahol szintén éveken át dúl polgárháború. A stáb nagy része helyiekből állt, és a történeteket, amiket magukról és a családjaikról meséltek, rémisztőek voltak. Amikor visszautaztam az Egyesült Államokba, tudatosult bennem, hogy milyen körülvattázott, védett életet is élünk. Nem is sejtjük, milyen jó is nekünk.
A sok akciójelenet bizonyára fizikailag is alaposan igénybe vette. Melyik jelenet volt a legmegerőltetőbb?
Így van: Djimon Hounsou és én gazdagabbak lettünk néhány karcolással és horzsolással. A legmegerőltetőbb jelenetnek azonban semmi köze nem volt az akcióhoz. Az a pillanat volt az, amikor elveszem Djimontól a fiát, és arra kényszerítem, hogy vezessen az elrejtett gyémánthoz. Az tényleg érzékenyen érintett, mert ilyen dolgok tényleg megtörténnek Afrikában. Több afrikai színész volt abban a pillanatban körülöttem, és láttam rajtuk, hogy mennyire átérezték a jelenetet. A gyerek a drágakő. Ez ennek a jelenetnek a mondanivalőja.”
Interjú: Scott Orlin
Forrás: Cinema |